هوشمند سازی پارکینگ ها به کمک استفاده از چندین روش قابلیت انجام و اجرا دارد. پارکینگ ها امروزه به فضایی اجتناب ناپذیر در زندگی شهری تبدیل شده اند. هوشمند سازی این مکان ها موجب بهره وری بیشتر آنها شده و عملکرد آنها را بهتر می نماید. بر این اساس پروژه پارکینگ هوشمند به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود که نخستین بخش آن مربوط به پرداخت ها می باشد. برای این منظور دو سیستم نیمه مکانیزه و تمام مکانیزه به کار گرفته می شود که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های خاصی را دارا می باشد.

هوشمند سازی پارکینگ | خرید و فروش این تجهیزات در کشور

خرید و فروش تجهیزات هوشمند سازی پارکینگ در کشور

خرید و فروش تجهیزات هوشمند سازی پارکینگ در کشورتجهیزات مختلفی برای پارکینگ هوشمند شهری به کار می روند که برخی از آنها عبارتند از:

  • دریافت کارت ورود توسط دستگاه در سیستم های تمام اتوماتیک، دوربین عکس برداری از پلاک خودرو در هنگام ورود 
  • بالا رفتن راه بند و تجهیزات مربوط به گیت خروجی مانند دستگاه چاپ فاکتور، ال سی دی های نمایش تصویر خودرو

تجهیزات ترافیکی پارکینگ که در بالا به آنها اشاره شد، قسمتی از وسایلی هستند که در گروه تجهیزات پارکینگ هوشمند قرار می گیرند. خرید و فروش این تجهیزات توسط شرکت هایی صورت می گیرد که تمام یا بیشتر این وسایل را در اختیار دارند. 

مزیت های هوشمند سازی پارکینگ

مزیت های هوشمند سازی پارکینگمزایای پارکینگ هوشمند و هوشمند سازی این مکان ها برای جوامع شلوغ و پر ترافیک امروز بسیار زیاد است. افزایش جمعیت و همچنین افزایش میزان خودورها و علاقه افراد به انجام سفر های درون شهری با وسایل شخصی به کارگیری سیستم های هوشمند پارکینگ را اجتناب ناپذیر نموده است. به طور خلاصه برخی از مزیت های به کار گیری این روش را می توان در موارد زیر خاطر نشان ساخت:

  • کنترل بهتر ورود و خروج خودرو ها، شمارش دقیق خودرو های پارک شده و امکان گزارش گیری و ثبت
  • سیستم ورود و خروج پارکینگ به صورت تمام خودکار و بدون استفاده از نیروی انسانی

پارکینگ های شهری می توانند با استفاده از امکانات شهرداری به نحو بهینه ساخته شوند و با اختصاص بودجه ای مناسب به آنها روند نقل و انتقال و سفر های درون شهری را بهبود بخشند.

لیست انواع تجهیزات برای هوشمند سازی پارکینگ

لیست انواع تجهیزات برای هوشمند سازی پارکینگهمان طور که در قسمت های قبلی نیز اشاره شد انواع تجهیزات مختلفی برای پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد که بخشی از آنها در سیستم های تمام اتوماتیک و قسمتی نیز در سیستم های نیمه اتوماتیک فعالیت دارند. 
دوربین های کنترل ورودی و خروجی، راه بند، اتصال به سیستم مدیریت یکپارچه، تابلو های نشان دهنده وضعیت لحظه ای پارکینگ و دستگاه های پرداخت وجه از جمله برخی وسایلی هستند که لیست تجهیزات پارکینگی هوشمند را به خود اختصاص می دهند.

کشور های وارد کننده تجهیزات هوشمند سازی پارکینگ

کشور های وارد کننده تجهیزات هوشمند سازی پارکینگامروزه نیاز جوامع و کشور های مختلف و شهر های شلوغ به تجهیزات هوشمند مانند پارکینگ بیش از پیش احساس می شود. در سال های اخیر رشد تکنولوژی و فن آوری به کمک این صنعت آمده و برخی کشور ها با وارد کردن تجهیزات ترافیکی روند حمل و نقل را در نواحی مختلف شهر تسهیل نموده اند.
از این رو کشور هایی که وارد کننده این تجهیزات می باشند بنا به وسعت شهر و همچنین تعداد مورد نیاز از هر وسیله به تولید کنندگان و صادر کنندگان سفارش تولید و ارسال آن را می نمایند.

بازرگانی فروش تجهیزات هوشمند سازی پارکینگ

بازرگانی فروش تجهیزات هوشمند سازی پارکینگبازرگانی فروش تجهیزاتی که مرتبط با هوشمند سازی پارکینگ ها می باشند توسط شرکت های تجاری که در امر خرید و فروش و تامین آن مشغول به کار می باشند شکل می گیرد. 
تجارت و معامله این وسایل و لوازم به صورت عمده از کشور مبدا و صادر کننده به کشور مقصد و وارد کننده انجام می گیرد. به همین دلیل برند های مختلفی از این محصولات در بازار موجود می باشند که بنا به نوع سیستم به کار رفته خریداری می شوند.
همچنین بعضی از این شرکت ها دارای کارشناسان و نمایندگانی جهت نصب سیستم های مختلف و مرتبط هستند که به محل ارسال نموده و کار نصب را انجام می دهند.