هوشمند سازی مدارس ایده ای بود که در سال 1984 در هاروارد معرف شد و خیلی زود به رشد رسید. در هوشمند سازی مدارس از ابزار کامپیوتری استفاده شده و کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می گردد. بازار هوشمند سازی مدارس مدتی است که در کشور فعال شده و مدارس سعی در انجام این کار دارند. تعریف مدرسه هوشمند عبارت است از این که مدرسه ای که کنترل آن از طریق کامپیوتر و شبکه انجام می گیرد. امکانات مدارس هوشمند بسیار بالا بوده و  دانش آموزانی که در این نوع مدارس تحصیل می نمایند در هر مقطع زمانی دارای آمادگی بالایی می باشند. امروزه بسیاری از کشورها در این امر پیشرفت کرده و مدارس خود را به صورت هوشمند در آورده اند.هوشمند سازی صنعتی | ارائه انواع خدمات مربوط به هوشمندی سازی صنایع مختلف

آموزش هوشمند سازی ساختمان ها

آموزش هوشمند سازی ساختمان هاآموزش هوشمند مدرسه از ساختمان ها آغاز می گردد. باید کلیه امکاناتی که لازمه هوشمند سازی مدارس است در این ساختمان ها لحاظ گردد. تجهیزات کلاس هوشمند باید پیاده سازی شده تا مدرسه بتواند به طور کامل بر دانش آموز احاطه داشته و آموزش های لازم را ارائه دهد. بردهای هوشمند به جای تخته سیاه جایگزین شده و زنگ هوشمند به طور اتوماتیک دانش آموز را از شروع کلاس مطلع می نماید. 

ساختمان هایی که برای این نوع آموزش تجهیز می شوند دارای سیستم حضور و غیاب می باشند که والدین را از حضور و غیاب فرزندان شان مطلع می نماید.

توسط دیتا ویدئو پروژکتور تصاویر جذاب و با کیفیت برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود. 

مدیریت هوشمند سازی صنعتی

مدیریت هوشمند سازی صنعتی مدیریت هوشمند سازی صنعتی به دو صورت انجام می گیرد:

  • اتوماسیون ساختمان: در این نوع مدیریت تمام کارهای ساختمان به صورت هوشمند انجام می گیرد. مانند موتور خانه، سیستم گرمایشی، برق اضطراری، آسانسور و …
  • اتوماسیون خانه یا محل کار: لوکس شدن محل کار یا خانه و مدیریت سیستم گرمایشی داخلی، تنظیم نور، تشخیص نشت گاز و …

در این مدیریت ابتدا باید اطلاعات لازم به حسگر ها داده شود و سپس دستوراتی که از قبل تعیین شده، صادر و برای دستگاه مرکزی ارسال گردد. در این نوع مدیریت دقت و سرعت کافی موجود بوده و خانه و محل کار از خطرات احتمالی در امان می باشد. 

هزینه نصب هوشمند سازی صنایع مختلف

هزینه نصب هوشمند سازی صنایع مختلفهزینه نصب هوشمند سازی صنایع مختلف متفاوت بوده و بستگی به نوع کاربری آن دارد. در گذشته قیمت این نصب بسیار گران بود و فقط قشر مرفه می توانستند از عهده آن بربیایند اما امروزه به دلیل فراگیر شدن این نوع سیستم، می توان با هزینه ای کم تر و مناسب این هوشمند سازی را انجام داد.

در تعیین قیمت ابتدا باید بدانیم که چه سطحی از هوشمند سازی مورد نظر است و با توجه به آن میزان هزینه را می توان مدیریت نمود.

هوشمند سازی می تواند در حد:

  1.  ساده
  2. معمولی
  3. پیشرفته 

باشد. این سطوح بستگی به حد و اندازه نیاز مشتری در امر هوشمند سازی دارد.

تنظیمات مربوط به سیستم هوشمندسازی

تنظیمات مربوط به سیستم هوشمندسازیمنظور از هوشمند سازی چیست؟ در واقع می توان گفت استفاده از تکنولوژی پیشرفته در کنترل لوازم و سیستم محل کار، منزل و یا مدارس را هوشمندسازی می گویند. تنظیمات مربوط به سیستم هوشمند سازی در تمام این مکان ها متفاوت می باشد.

بسته به نوع درخواست مشتری و امکاناتی که مدنظر وی می باشد این تنظیمات صورت گرفته و مورد استفاده قرار می گیرند.

در تنظیمات هوشمند سازی تمام برنامه های مورد نیاز از قبل بررسی و تعیین شده و به سیستم مرکزی داده می شود تا طبق نیاز مشتری تمام عملیات به طور کامل در محل کار یا منزل انجام گیرد.

لیست قیمت فروش تجهیزات هوشمند سازی مدارس در کشور

لیست قیمت فروش تجهیزات هوشمند سازی مدارس در کشورلیست قیمت فروش تجهیزات هوشمند سازی مدارس در کشور بسته به نوع نیاز مکان آموزشی متفاوت می باشد. ابتدا باید بررسی کرد که کلاس هوشمند چیست و به چه امکاناتی نیاز دارد. 

در کلاس های آموزشی که براساس سیستم هوشمند فعالیت می نمایند باید امکانات ذیل موجود باشد و بر این اساس می توان لیست قیمت ها را تهیه نمود:

  • بردهای هوشمند به جای تخته سیاه
  • زنگ هوشمند که به طور اتوماتیک کار می نماید.
  •  ویدئو پروژکتور که تصاویر را واضح و شفاف نشان می دهد.
  • دستگاه حضور و غیاب

این امکانات در سطوح مختلف و با قیمت های متفاوتی در بازار موجود می باشند. می توان با مراجعه به سایت های اینترنتی و هم چنین مراکز فروش و نمایندگی های فروش لیست قیمت ها را تهیه کرده و بعد از بررسی با قیمت مناسب خریداری نمود.

فروشندگان تجهیزات هوشمند سازی مدارس

فروشندگان تجهیزات هوشمند سازی مدارسفروشندگان این تجهیزات با توجه به نیاز بازار و هم چنین سفارش مشتری این تجهیزات را به فروش می رسانند. هرکدام از این تجهیزات دارای قیمت متفاوتی بوده و از حد معمولی تا پیشرفته در بازار موجود می باشند. این فروشندگان دارای مشاور بوده و به مشتری در زمینه خرید مشاوره می دهند.

از آن جایی که هوشمند سازی مدارس در جامعه رو به رشد است در نتیجه فروشندگان این تجهیزات نیز کار خود را گسترش داده و در این حوزه فعالیت گسترده ای دارند. قیمت این تجهیزات با توجه به برند آن ها متفاوت بوده و فروشندگان تمامی این تجهیزات را به بازار ارائه می دهند.

هم چنین سایت های اینترنتی نیز که در این زمینه فعالیت دارند تجهیزات متفاوت را به مشتریان عرضه می نمایند. در این سایت ها با توجه به نیاز مشتری تجهیزات با برندهای مختلف موجود می باشد. 

خرید تجهیزات هوشمند سازی به زیر قیمت بازار در کشور

خرید تجهیزات هوشمند سازی به زیر قیمت بازار در کشورخرید تجهیزات هوشمند سازی به زیر قیمت بازار در کشور نیز یافت می شود. با مراجعه به نمایندگی های فروش این نوع محصولات می توان آن ها را با قیمت مناسب خریداری کرد. این نمایندگی ها تجهیزات را از کارخانجات تولیدی دریافت نموده و در اختیار مشتریان با قیمت ارزان قرار می دهند.

بعضی از کارخانجات و تولید کنندگان خود اقدام به تاسیس سایت نموده و این تجهیزات را با این روش به فروش می رسانند. از آن جایی که این سایت ها متعلق به خود کارخانه می باشند در نتیجه خرید و فروش بدون واسطه بوده و کالا قیمت مناسب تری نسبت به بازار فروش دارد.

در زمان خرید تجهیزات باید با مشاور فروش مشورت کرد تا بتوان خریدی مناسب انجام داد. نمایندگی ها علاوه بر این که خرید تجهیزات را انجام می دهند می توانند در امر پیاده سازی نیز به مدیران مدارس کمک نمایند.

امکانات موجود در کلاس هوشمند

امکانات موجود در کلاس هوشمندامکانات موجود در کلاس هوشمند بسیار فراوان بوده و باید در سطحی باشد که دانش آموز نهایت استفاده از آن ها را بنماید. این امکانات باعث می شوند که ارزیابی دانش آموزان به سرعت انجام گیرد و درنتیجه دانش آموز در هر زمانی برای آزمون های مختلف دارای آمادگی می باشد.

ارتباط بین اساتید و دانش آموزان به صورت دیجیتالی بوده و بسیار ساده  می باشد بنابراین در هر زمانی این ارتباط امکان پذیر می باشد. وجود این امکانات به دانش آموز یاد می دهد که زمان دارای ارزش فراوانی بوده و می توان از هر ثانیه آن استفاده بهینه نمود. 

استفاده از لپ تاپ و هم چنین کامپیوتر باعث می شود که برنامه های آموزشی متنوع بر روی سیستم نصب شده و سطح علمی دانش آموزان را ارتقا دهد. برای به دست آوردن اطلاعات کافی امکانات، می توان به نمایندگی ها مراجعه کرده و یا به سایت هایی که در این زمینه اطلاعات معتبر دارند مراجعه نمود. 

نمایندگی هوشمند سازی مدارس

نمایندگی هوشمند سازی مدارسدر داخل کشور نمایندگی هوشمندسازی مدارس وجود دارد. از طریق این نمایندگی ها می توان مراکز آموزشی را مورد بررسی قرار داد و پس از آن که سیستم های لازم مورد نیاز را شناسایی نمود با برآورد قیمت شروع به کار کرد. 

نمایندگی ها در شهرهای مختلف وجود داشته و به مدیران مدارس کمک می نمایند تا بهترین سیستم را با کیفیت برتر در مدارس خود ایجاد نمایند.

این نمایندگی ها مزایا و معایب مدارس هوشمند را به اطلاع مدیران رسانده و با توجه به انتخاب مدیر مدرسه اقدام به تجهیز مدارس می نمایند. باید دقت کرد که از نمایندگی های مجاز و معتبر در این امر استفاده نمود چراکه هزینه و زمانی که به این امر تعلق می گیرد باید به صورت بهینه صرف شود و یک نمایندگی خبره و معتبر می تواند در کم ترین زمان و هم چنین هزینه کم از عهده این امر بربیاید.