وسایل توانبخشی معلولین خانگی متناسب با نوع معلولیت جسمی و حرکتی، ذهنی، شنیداری، گفتاری و بینایی با قیمت متنوع در بازار عرضه می گردد برند شرکت واحد تولیدی، کیفیت، درصد و نوع معلولیت از جمله عوامل موثر در قیمت این کالاها است. محصولات شرکتهای معروف و ابزار با کیفیت بالاتر نرخ بیشتری دارد با افزایش معلولیت تجهیزات بیشتر و پیشرفته تری جهت کمک نیاز هست که قیمت و نرخ افزایش می یابد.

قیمت وسایل توانبخشی معلولین خانگی در ایران

دسته بندی انواع وسایل توانبخشی معلولین از نظر قیمت

دسته بندی انواع وسایل توانبخشی معلولین از نظر قیمت معلولین گروههای سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متناسب با نوع معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی، گفتاری، شنوایی و بینایی می توانند از وسایل توانبخشی استفاده کنند. قیمت این وسایل متنوع و بستگی به نوع و درصد معلولیت و همچنین شرکت سازنده و میزان کار آمدی آنها می باشد.

به عنوان مثال در زمینه سمعک نمونه های مختلفی با قیمتهای گوناگون وجود دارد نمونه پشت گوشی و بدون سیم و نمونه های سیم دار و مدل کاشتنی که با جراحی توسط پزشک در گوش گذاشته می شود یا ویلچر برای معلولین جسمی حرکتی در مدلهای موتور دار و بدون موتور وجود دارد معلولین قطع نخاعی که تنها از کمر به پایین قابلیت حرکت ندارند می توانند از مدل ساده و بدون موتور که با دست معلول قابل حرکت است استفاده نمایند و برای افراد با معلولیت بیشتر نمونه موتور دار آن وجود دارد.

شرکتهای معروف در ساخت این تجهیزات معمولا نرخ برند و تجربه و مورد اعتماد محصولاتشان را روی قیمت محصول اضافه می کنند البته این مورد برای همه کالاها صدق می کند.

بعضی از انواع ابزار توانبخشی که کاربرد بالاتری دارند و بیشتر مورد استفاده معلولان قرار می گیرد نسبت به وسایل نادری که در معلولیتهای پیشرفته و سخت مورد استفاده قرار می گیرد قیمت ارزانتری دارند،

قیمت عمده وسایل توانبخشی معلولین خارجی

قیمت عمده وسایل توانبخشی معلولین خارجی در مراکز توانبخشی که هدف کمک به معلولین عزیز با معلولیتهای جسمی، حرکتی، ذهنی، شنوایی، بینایی، گفتاری است وسایل توانبخشی به صورت عمده خریداری و در اختیار این قشر از جامعه قرار می گیرد.

این وسایل می توانند طیف وسیعی از ابزار کمکی متناسب با نوع معلولیت باشد مثلا وسایل فیزیوتراپی، کار درمانی، ارتز، پروتز، کفش طبی، اعضای قطع شده، گفتار درمانی، ابزار شنیداری، و سایل کمک آموزشی معلولین از جمله این ابزار می باشد. هر کدام طیف از این ابزار قیمت مشخصی دارد که با توجه به میزان خدمات و کاربردی که دارد نرخ گذاری شده است.

خرید عمده این محصولات به طور مستقیم از شرکتها و واحدهای تولیدی باعث خریدی ارزانتر می گردد و نمونه های تولید داخلی نسبت به نمونه های وارداتی قیمت کمتری دارند مثلا در مورد اعضای افراد قطع عضو شده اعضایی که در داخل کشور تولید می گردد نسبت به نمونه وارداتی ارزانتر است.