وسایل توانبخشی معلولین رنگی را می توان در جا هایی که مخصوص فروش لوازم بیمار ها می توان پیدا کرد. کور رنگی یا کمبود بینایی رنگ ناتوانی در تشخیص برخی از سایه های رنگ است. این موضوع به دلیل پیچیدگی آن یک موضوع جذاب است. چشم انسان دارای سه نوع گیرنده نوری است که هر کدام وظیفه تشخیص طول موج های رنگی مختلف را بر عهده دارند. علاوه بر این، گیرنده های نوری به نام میله ها شدت نور را تشخیص می دهند. اگر هر یک از این نوع گیرنده های نوری از دست رفته یا عملکرد نادرست داشته باشند، کور رنگی ممکن است رخ دهد.

کمبود رنگ، تمایز برخی ترکیبات رنگی را دشوار می کند. رنگ هایی که در تشخیص آن ها مشکل دارند به نوع کور رنگی آن ها بستگی دارد، اما کبود های قرمز- سبز رایج ترین هستند، به این معنی که سایه های خاصی از رنگ های قرمز و سبز ممکن است بسیار شبیه به نظر برسند.

کمبود های قرمز- سبز

افرادی که کمبود قرمز- سبز دارند در تشخیص برخی از سایه های قرمز و سبز مشکل دارند، اما هنوز هم می توانند بین رنگ روشن و تیره تمایز قائل شوند. قرمز تیره و سبز روشن به دلیل تفاوت درخشندگی آن ها به راحتی قابل تشخیص خواهند بود. افراد مبتلا به کور رنگی قرمز و سبز ممکن است رنگ های قرمز و سبز را به صورت زرد، نارنجی و بژ ببینند. این بدان معناست که رنگ های زرد، نارنجی و بژ را می توان با سبز و قرمز اشتباه گرفت. رنگ آبی تحت تاثیر این نوع کور رنگی قرار نمی گیرد.

پروتانوپیا و پروتانومالی ( کمبود های قرمز )

پروتانوپی و پروتانومالی زمانی اتفاق می افتد که مخروط های موجود در چشم که مسئول اصلی تشخیص قرمزی هستند، از بین رفته یا دچار اختلال می شوند. سبز ها شبیه قرمز ها هستند. پروتانومالی خفیف تر از پروتانوپی است، اما نتیجی مشابه است. بسیاری از افراد مبتلا به پروتانومالی می توانند برخی از رنگ های قرمز و سبز را به سختی تشخیص دهند، و مانند پروتانوپیا، قرمز ها نیز تیره تر به نظر می رسند.

خرید وسایل توانبخشی معلولین رنگی بدون واسطه

جامع ترین راهنمای خرید وسایل توانبخشی معلولین

جامع ترین راهنمای خرید وسایل توانبخشی معلولین با نگاهی به بازار تجهیزات مراکز توانبخشی می توانند دستگاه توانبخشی مورد نیاز خود را برای رفع نیاز های روز افزون مبتلایان تهیه کنند. می توان هم درمورد کیفیت جست و جو کرد که بتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

خرید مستقیم وسایل توانبخشی معلولین ذهنی

خرید مستقیم وسایل توانبخشی معلولین ذهنی داشتن تجهیزات و وسایل کمکی مناسب می تواند برای زندگی مستقل مهم باشد. برخی ممکن است به یک نیاز بهداشتی خاص مرتبط باشند، برخی دیگر برای کمک به شما در انجام وظایف خاص.