اتوماسیون صنعتی پتروشیمی عملکردی بسیار نزدیک دارد اصولا اتوماسیون صنعتی پتروشیمی همان مهندسی برق است که بیشترین رابطه را با مهندسان دارد، عملکرد این اتوماسیون بسیار مهم است و بعضی از قسمت های آن ها ساده و بعضی دیگر پیچیده می باشد و در ادامه به عملکرد این اتوماسیون های درجه یک و کاربردی اشاره می شود.

اصولا باید به آیت نکته دقت کنید که اتوماسیون های صنعتی تکنولوژی بسیار مهم هستند که در سرتاسر جهان پراکنده شده اند و انواع گوناگونی دارند و آینده صنعت تمام کشور های جهان را رقم می زند

خرید انواع اتوماسیون صنعتی پتروشیمی

نحوه اجرای اتوماسیون صنعتی پتروشیمی

نحوه اجرای اتوماسیون صنعتی پتروشیمی اتوماسیون از لحاظ لغوی به معنای ” کنترل و هدایت دستگاهی بطور خودکار ” می باشد. اتوماسیون صنعتی یکی از مهمترین ارکان تولیدات صنعتی به حساب می آید.

تا قبل از روی کار آمدن این نوع سیستم ها، از دستگاه های مختلفی برای کنترل خطوط تولید استفاده می شد که هر کدام به صورت مستقل عمل می کردند و محدودیت های بسیاری داشتند. اما هدف از اتوماسیون سازی و استفاده از روبات، تزریق احساس به پروسه تولید است. هم سویی و هم هدف کردن دستگاه ها و روباتها و ایجاد شبکه در یک نظام تولید، حاصل به کارگیری تکنولوژی اتوماسیون است. به عبارت دیگر اتوماسیون وظیفه ای بیش از کنترل فرآیند تولید را بر عهده دارد.

سیستم های تولید اتوماسیون در هر دو نوع از فرایندهای تولید که شامل:

فرآیندهای پیوسته مثل: پالایش، غذایی و …

فرآیندهای گسسته مثل: خودرو، لوازم خانگی و…

اتوماسیون در صنعت یا اتوماسیون صنعتی:

اتوماسیون صنعتی با اتوماتیک کردن پروسه های صنعتی و کم نمودن دخالت انسان در امر تولید که باعث بالا رفتن سرعت و دقت در تولید می شود اطلاق می شود. ثبات و ارتقاء، تولید، یکپارچگی تولید، کاهش نظارت بر تولید، کاهش نیروی انسانی، سهولت و سرعت در رفع عیب ماشین آلات و افزایش سرعت و راندمان سیستم همگی عواملی هستند که باعث می شود استفاده از اتوماسیون به یک نیاز تبدیل شود.

تولیدکننده اتوماسیون صنعتی پتروشیمی

تولیدکننده اتوماسیون صنعتی پتروشیمی انواع اتوماسیون صنعتی رامیتوان به چند بخش تقسیم کرد.1.اتوماسیون ثابت یا سخت. 2.اتوماسیون برنامه‌ای. 3.اتوماسیون انعطاف‌پذیر ویک توضیح کوچک.تجهیزات اتوماسیون ویژگی ها و مزایای بسیاری برای ما به ارمغان آورده اند. پیش از ورود این تجهیزات به عرصه صنعت ، بسیاری از کارهای دشوار و طاقت فرسا توسط نیروی انسانی انجام می گرفت. اما با ورود این ابزار و تجهیزات ، بار سنگینی از دوش انسان برداشته شد.

همانطور که می دانید نیروی انسانی به مرور زمان انرژی و دقت خود را از دست می دهد و درنتیجه کارایی اولیه را نخواهند داشت. همچنین انجام دستی امور توسط نیروی انسانی نرخ شکستگی و خطای بسیار بالایی دارد. از طرفی پیش از ظهور تجهیزات اتوماسیون ، نیروی انسانی می بایست مشارکت فعال در محیط کار داشته باشد. این مشارکت فعال ، در محیطی پرمخاطره و خشن انجام می گرفت و بنابراین جان کارکنان پیوسه در معرض تهدید قرار می گرفت.