امروزه در کشور ما با ساخت و تولید ربات های توان بخشی برای معلولان این امکان فراهم شده است تا افرادی که دست خوش و گرفتار بیماری گریبان گیر ناتوان یا کم توان در امر حرکتی اعضا پایین تنه هستند بتوانند با استفاده از ربات معلولان در شیوه زندگی آنان یک نقش درمانی اثر گذاری به وجود آید.

تولیدی انواع ربات معلولان ارزان

مهمترین مشخصه ربات معلولان ویژه

مهمترین مشخصه ربات معلولان ویژه

از مهم ترین ویژگی های ربات معلولان ویژه می توان به توضیحات زیر استناد کرد:

  1. ربات های معلولان این امکان را برای این گروه مهیا می سازد که بتواند به راحتی ایستاده یا راه برود و نیز بنشیند استفاده از ربات صادراتی معلولان باعث می شود یک معلول در زندگی آزادی عمل بیشتری را داشته باشد زمانی که یک معلول از کارایی ربات به طور صحیح بهرمند می شود این مقوله موجب شده تا شخص معلول تحرک بیشتری را نسبت به زمان قبل از استفاده از ربات داشته باشد.
  2. استفاده از ربات تحلیل رفتن عضلات معلول را کاهش می دهد و همین طور باعث انتظام گردش خون، بهبود سلامت تنفس نیز می شود از دشواری ها و مشکلات کلیوی و گوارشی نیز می کاهد استفاده از این ربات ها توسط معلولین باعث شده بسیاری از دغدغه های روزانه آن ها بر طرف گردد.
  3. معلولان با بهره گیری از این ابزار این توان را در خود می بینند تا به عنوان یک فرد عادی جامعه در محیط اطراف خود تاثیر گذار بوده و به فعالیت های اقتصادی، هنری و حتی ورزشی با توجه به توان خود نیز بپردازند استفاده از این ابزار مفید باعث شده معلولان فاصله کم تری از اجتماع بگیرند و این مهم در کاهش خطر ایجاد اختلالات اعصاب و روان مانند اختلال افسردگی مزمن و نیز اضطراب در این گروه موثر است .
  4. بهره برداری از این ربات برقی باعث شده خانواده معلولان جسمی و حرکتی از معضلات مربوط به جا به جایی فرد معلول رهایی یابند.

بازار خرید ربات معلولان برقی

بازار خرید ربات معلولان برقی

با سرعت یافتن علم و تکنولوژی های مربوط به ماشین های الکتریکی چشم انداز های تازه ای در زمینه بهینه سازی شرایط زندگی روزمره معلولان حرکتی و ضایعه نخاعی ایجاد شد یکی از دغدغه های اصلی این گروه مربوط به مسائل حرکتی آنان می باشد با توجه به این مهم تلاش های بسیاری در زمینه بهبود وضعیت مشکلات حرکتی معلولان انجام شد و نیز شرکت های زیادی اقدام به تولید ربات هایی مناسب معلولان نمودند.

با توجه به این که این محصول متقاضیان زیادی دارد این افراد اقدام به سفارش خرید ربات می نمایند و شرکت های تولید کننده این محصول اقدام به عرضه ربات برقی به بازار مصرف نموده اند کاربرد این محصول توسط معلولان باعث افزایش سطح رضایت آن ها از زندگی خود و نیز خانواده و اشخاص پیرامون آن ها شده است.