تعرفه هوشمند سازی موتور خانه بسیار پایین است و این کار مزیت های زیادی دارد که  می توان به کاهش هزینه های انرژی و افزایش طول عمر لوازم موتور خانه اشاره نمود. سیستم های هوشمند جایگزین سیستم های سنتی شده اند و به دلیل برتری هایی که دارند روز به روز بر تعداد درخواست کنند گان آن ها افزوده می شود.

تعرفه هوشمند سازی موتور خانه و مزیت های انجام این کار

لیست هزینه های هوشمند سازی موتور خانه

لیست هزینه های هوشمند سازی موتور خانه

قیمت سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، اتوماسیون موتورخانه، دستگاه کنترل از راه دور موتورخانه، سیستم مانیتورینگ موتورخانه، کنترل از راه دور پکیج، کنترل هوشمند پکیج، هوشمند سازی چیلر و کلیه تجهیزات هوشمند سازی موتور خانه را می توان جزء لیست هزینه های هوشمند سازی موتور خانه بر شمرد و آن را از مراکز هوشمند سازی دریافت نمود. 

شاید این سئوال در ذهن برخی از افراد پیش آمده باشد که “موتورخانه چیست؟”. موتور خانه در واقع قلب تپنده یک ساختمان است که وظیفه تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان را بر عهده دارد. طراحی موتور خانه بسیار مهم است و باید در طراحی و اجرای آن بسیار دقت نمود و از تجهیزات حساس و دقیقی برای راه اندازی آن استفاده نمود. 

اجزای تشکیل دهنده موتور خانه عبارت هستند از: 

  • دیگ چدنی – فولادی 
  • چیلر 
  • پمپ سیرکولاتور 
  • مشعل 
  • سختی گیر آب 
  • مخزن کندانس 
  • دی ادیتور 
  • لوله های انتقال دهنده 
  • ترمینال های گرما و سرما 
  • منبع مربوط به انتقال سیال 
  • سیستم کنترل هوشمند 

فواید هوشمند سازی موتور خانه

فواید هوشمند سازی موتور خانه

برخی از فواید هوشمند نمودن موتور خانه را می توان به صورت زیر بیان کرد: 

  • کاهش مصرف انرژی بر اساس نیاز حرارتی ساختمان به ویژه در ساختمان های غیر مسکونی نظیر مدارس، مراکز اداری و تجاری که در روز های تغطیل سیستم خاموش می شود. 
  • عمر مفید تجهیزات به سبب کاهش استفاده از آن ها، افزایش می یابد. 
  • عملکرد سیستم به زیر بنای آن بستگی ندارد. به عبارت دیگر قیمت کنترل هوشمند موتورخانه با افزایش مساحت آن افزایش نمی یابد. 
  • کنترل موتورخانه از راه دور نیز انجام می شود. 
  • محدوده حرارتی ساکنین ساختمان ها تثبیت می شود. 
  • هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات موتور خانه کاهش می یابد. 
  • آلاینده های زیست محیطی کاهش می یابد.

سیستم های هوشمند سیستم هایی هستند که تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارند و نسبت به دنیای پیرامون خود واکنشی توام با ادراک دارند. از سال 1950 میلادی به بعد این فناوری به بخش جدایی نا پذیری از صنعت تبدیل گردید. 

خدمات پزشکی، خدمات روباتیک، کاربرد های نظامی، بازرسی و نظارت، خدمات آموزشی و سرگرمی، نقل و انتقالات هوشمند، تشخیص هویت از کاربرد های این فناوری است.

شرکت های هوشمند سازی موتور خانه در کشور

شرکت های هوشمند سازی موتور خانه در کشور

روز به روز بر تعداد شرکت هایی که در زمینه هوشمند سازی موتور خانه و ساختمان در کشور فعالیت دارند افزوده می گردد. این شرکت ها توسط سنسور هایی حرارتی که با دمای محیط و یا با دمای بدن انسان شروع به فعالیت می کنند و سنسور های حرکتی و غیره، سیستم های سرمایشی، گرمایشی و برق ساختمان و … را کنترل می نمایند. 

انواع هوشمند سازی موتور خانه و روش های هوشمند سازی موتور خانه را می توان در سه دسته کلی استفاده از سیم کشی مجزا برای انتقال اطلاعات، استفاده از سیم های برق به عنوان بستری برای انتقال اطلاعات و همجنین استفاده از سیم های بی سیم برای انتقال اطلاعات تقسیم نمود.

کاتالوگ و راهنمای استفاده از هوشمند سازی موتور خانه

کاتالوگ و راهنمای استفاده از هوشمند سازی موتور خانه

آموزش تاسیسات موتورخانه و آموزش موتورخانه هوشمند در کاتالوگ و راهنمای استفاده از هوشمند سازی موتور خانه قالب دست یابی است. همچنین کلاس های آموزشی توسط برخی سازمان ها و شرکت ها برای آشنایی بیشتر با این حرفه برگزار می شود. 

برای خرید تجهیزات هوشمند سازی موتور خانه و استفاده از آن می توان به نمایندگی های این شرکت ها که در یعضی از شهر های ایران نمایندگی دارند مراجعه نمود و یا به سایت های آنلاین و به روز آن ها در شبکه های مجازی سرکشی نمود و این لوازم را خریداری نمود و توسط متخصصان آن ها در موتور خانه نصب کرد. 

در سیستم های هوشمند موتور خانه ها دیگر سیستم موتور خانه به صورت دستی توسط کاربر روشن و یا خاموش نمی شود، بلکه توسط تعدادی حسگر و عملگر که به یک سیستم پردازش مرکزی متصل هستند موتور خانه کنترل می شود.

فروشندگان تجهیزات هوشمند سازی

فروشندگان تجهیزات هوشمند سازی

فروشندگان تجهیزات هوشمند سازی نیاز به مهارت های زیادی نظیر مهارت های ریاضی و فیزیک، آمار و احتمالات؛ برنامه نویسی؛ هوش مصنوعی؛ ساختمان داده ها؛ الگو شناسی؛ یادگیری ماشین؛ روش های عددی؛ روان شناسی و لینوکس دارند. 

مزایای استفاده از سیستم های هوشمند شامل صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف انرژی، فراهم شدن آسایش، کنتل ایمنی، کنترل از راه دور، کاهش هزینه های انرژی و تعمیر و نگهداری لوازم، کاهش استهلاک وسایل، قابلیت اطلاع رسانی و موارد دیگر می باشد. 

وسایل هوشمند سازی ساختمان به دو بخش نرم افزار و سخت افزار تقسیم می شوند. این وسایل در بخش سخت افزار شامل پردازنده مرکزی، سنسور ها، رله ها، کلید های لمسی، پنل دیواری و غیره است. در بخش نرم افزار نیز شامل برنامه هایی برای اتوماسیون، نمایش آنلاین و کنترل تجهیزات است.

بهترین مکان برای خرید تجهیزات هوشمند سازی

بهترین مکان برای خرید تجهیزات هوشمند سازی

بهترین مکانی در ساختمان ها که تجهیزات هوشند سازی خریداری و نصب می شود باید شناسایی گردد. به عنوان مثال سنسور های هوشمند روشنایی باید در مکان هایی باشد که رفت و آمد را کنترل نموده و فقط در مواقع لزوم چراغ ها روشن شوند و یا سنسور ها برای حفاظت از اشیاء گران قیمت باید در نزدیکی آن ها قرار داده شوند. 

سیستم های هوشمند تردد ساختمان و حفاظت از اشیاء گران بها از دو قسمت فرستنده و گیرنده تشکیل شده اند. قسمت گیرنده در اختیار کاربر است که در صورت تهدید از آن آگاه می شود و قسمت فرستنده در نزدیکی شیء قرار داده می شود تا در صورت ایجاد حرکت سیستم عمل نماید و سنسور ها فعال شوند.

تجهیزات هوشمند بی سیم مزایایی دارند که می توان به برخی از آن ها نظیر کاهش هزینه های سیم کشی، قابل نصب در تمام پروژه های نو و قدیمی، کوتاه شدن مدت زمان نصب تجهیزات، عدم اخلال در سیستم در صورت قطع ایتنرنت، قابلیت انتقال کلیه تجهیزات به خانه جدید،کاربری آسان برای همه سنین و سایر مزیت ها اشاره نمود.

در هر زمان می توان اقدام به هوشمند سازی ساختمان نمود. اما بهترین زمان برای این کار زمانی است که تاسیسات الکتریکی پیاده سازی می شوند. زیرا در این زمان می توان به راحتی کلید ها و تجهیزات را جا به جا نمود. البته در سیستم بی سیم نیازی به جا به جایی کلید ها و تابلو برق نیست. 

برند های برتر تولدی کننده تجهیزات هوشمند سازی

برند های برتر تولدی کننده تجهیزات هوشمند سازی

با پیشرفت علم و فناوری، تجهیزات هوشمند سازی نیز روز به روز پیشرفت نموده و بر دانش تولید کنند گان آن ها افزوده می گردد. برترین برندها در این زمینه آن هایی هستند که با دانش روز و نیاز متقاضیان خود پیش روند و در هوشمند سازی ساختمان ها و کاهش هزینه های انرژی و همچنین کاهش آلودگی های زیست محیطی فعالیت بیشتری نمایند. 

سنسور آر اف، سنسور مکنت در و پنجره، سنسور پی آی آر و سنسور تی آی پی برخی از انواع سنسور هایی هستند که در تجهیزات یک خانه هوشمند به کار می روند. 

پیشرفته ترین تجهیزات هوشمند سازی را در ایران می توان به صورت اینترنتی و با قیمت های مصوب تهیه نمود. سه سطح هوشمند سازی پایه، متوسط و پیشرفته با قیمت های مختلفی انجام می شوند. سطح پیشرفته که به سطح سفارشی معروف است پر هزینه ترین آن ها است و سایر سطح ها با هزینه های کمتر عرضه می شوند. 

در منازل قدیمی به دلیل سیم کشی دوباره، هزینه تجهیزات هوشمند بیشتر از منازل نو و جدید است. اعتبار شرکت تولیدی نیز بر قیمت گذاری موثر است، یعنی هر چه معتبر تر باشد هزینه بیشتر می شود. با افزایش متراژ و مساحت ساختمان ها نیز به هزینه های تجهیزات هوشمند افزوده می شود.

نصابان تجهیزات هوشمند سازی موتور خانه

نصابان تجهیزات هوشمند سازی موتور خانه

نصابان تجهیزات هوشمند سازی موتور خانه ها در واقع جزء گروه شغلی بهینه سازی مصرف انرژی هستند. رشته تحصیلی این نصابان عموماً مهندسی سیستم های انرژی، مهندسی مکانیک سیالات، مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی صنعتی و غیره می باشد. 

بررسی وضعیت و عملکرد تجهیزات موتور خانه، نصب و رفع عیب سنسور های حرارتی، سیم کشی، تهیه دیتا شیت و گواهی نصب، آموزش نحوه کارکرد سیستم کنترل هوشمند، راه اندازی کنترل هوشمند موتور خانه و بسیاری موارد دیگر از وظایف نصاب تجهیزات هوشمند موتور خانه است. 

هوشمند سازی گلخانه، ساختمان، مدارس، پارکینگ، گلخانه، مزارع کشاورزی، موتور خانه، سرویس های شبکه هوشمند مخابراتی، هوشمند سازی مکان های با ارزش مالی زیاد چون موزه ها، بانک ها و طلا فروشی ها، هوشمند سازی مکان های نظامی و بسیاری موارد دیگر از جمله موارد استفاده از سیتم هوشمند می باشند.

هوشمند سازی موتور خانه با کمترین هزینه ها

هوشمند سازی موتور خانه با کمترین هزینه ها

با کم ترین هزینه ها می توان یک موتور خانه سنتی را به یک موتور خانه هوشمند تبدیل نمود. با کاهش هزینه های مصرف انرژی و کاهش هزینه های استهلاک تجهیزات، نه تنها می توان هزینه راه اندازی سیستم را در سال های اول پرداخت نمود، بلکه در طولانی مدت باعث کاهش هزینه های مصرف نیز می شود. 

هوشمند سازی ساختمان ها و تجهیزات گستره وسیعی دارد. برخی از کاربرد های هوشمند سازی در زمینه کنترل روشنائی، کنترل سیستم های سرمایشی و گرمایشی، کنترل سییتم حفاظتی و دزد گیر ها، کنترل از راه دور و بسیاری موارد دیگر است. 

سیستم هوشمند بی سیم با استفاده از وای فای ارتباط بر قرار می نماید. در این سیستم، سیم کشی ساختمان و تابلو برق دستکاری نمی شوند.برخی از نمونه های بی سیم هوشمند عبارت از زیگ بی، بلوتوث، وای فای، ضد وای، وای مو و نست هستند. وای فای از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است و بیشتر در دسترس می باشد. 

برخی از انواع سیستم های کابلی یا با سیم شامل کاکس، لن، بک نت، ام – باس، اس – باس، آر اس 485 و لون هستند. یکی از مزایای این سیستم عبارت از این است که قطعی بین دستگاه ها ایجاد نمی شود و ارتباط بین ان ها به درستی برقرار می شود.

بزرگ ترین بازار فروش تجهیزات هوشمند سازی

بزرگ ترین بازار فروش تجهیزات هوشمند سازی

تجهیزات هوشمند سازی با قیمت مناسب را می توان از بزرگ ترین بازار فروش این ابزار ها که در برخی شهر ها مستقر هستند تهیه نمود. این شرکت ها به صورت وسیع اقدام به تبلیغ در وب سایت ها و کانال های خود می نمایند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. 

هر روزه با آشنا شدن بیشتر مردم و سازمان ها با مزیت های هوشمند سازی ساختمان ها، درخواست برای هوشمند سازی در خانه ها، مراکز اداری و تجاری و مکان های با ارزشی نظیر موزه ها افزایش می یابد. این امر منجر به گسترش حوزه کاری شرکت های هوشمند سازی تجهیزات می شود. 

می توان از طریق شرکت های تولید کننده این تجهیزات و همچنین وارد کنند گان، این محصولات را با قیمت مناسب و با کیفیت خوب و بدون واسطه خریداری نمود. آن ها همچنین اقدام به نصب و راه اندازی این کالا ها می نمایند. اگر کشتری نیاز به لوازم خرد داشته باشد، آن را در اختیار او قرار می دهند. 

کشور های وارد کننده تجهیزات هوشمند سازی

کشور های وارد کننده تجهیزات هوشمند سازی

کشور هایی که تجهیزات هوشمند سازی وارد می نمایند مسلماً کشور هایی هستند که در زمینه تولید این گونه از تجهیزات فعالیتی ندارند. کشور های سازنده، تحهیزات را تهیه کرده و به کشور های دیگر صادر می کنند. 

کشور های سوئیس، اسپانیا، آلمان، ترکیه، چین، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی بهترین برند های بر تر دنیا در زمینه هوشمند سازی تجهیزات هستند. 

شرکت های زیادی در ایران نیز در زمینه تولید تجهیزات هوشمند فعالیت می نمایند که علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، این لوازم را با کیفیت ها و برند های گو نا گون به کشور های همسایه و حوزه خلیج فارس صادر می نمایند. 

برای سیستم های هوشمند هیچ محدودیتی وجود ندارد و محدودیت آن به ذهن انسان بر می گردد. به عبارت دیگر شاید بتوان گفت تا جایی که ذهن انسان پیش می رود می توان از سیستم های کنترل هوشمند استفاده نمود. در آینده ای نه چندان دور این فناوری با ارزش گسترش زیادی پیدا می کند.

انواع روش های هوشمند سازی موتور خانه کدام اند؟

انواع روش های هوشمند سازی موتور خانه کدام اند؟

انواع هوشمند سازی موتور خانه و روش های هوشمند سازی موتور خانه را می توان در سه دسته کلی استفاده از سیم کشی مجزا برای انتقال اطلاعات، استفاده از سیم های برق به عنوان بستری برای انتقال اطلاعات و همجنین استفاده از سیم های بی سیم برای انتقال اطلاعات تقسیم نمود. 

در دنیای امروز و با پیشرفت دانش های نوین، فناوری های جدیدی پا به عرصه ظهور نهاده اند. یکی از این فناوری ها سیستم های هوشمند هستند که در صرفه جویی در مصرف انرزی های الکتریکی و فسیلی و سایر انواع انرژی و همچنین حفاظت از امنیت ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی و بسیاری موارد دیگر نقش به سزایی دارند.