بی شک هیچ چیز از داشتن استقلال و عدم وابستگی به دیگران پر اهمیت تر و لذت بخش تر نیست، ربات کمک معلولین کمک می کند تا افراد معلول به تنهایی و به طور مستقل بتوانند بنشینند ،بایستند ، راه بروند و امور روزمره را انجام بدهند. بنابراین امروزه این ربات ها از بازار فروش بسیار خوبی برخوردارند.

بازار فروش ربات کمک معلولین

نحوه راه اندازی ربات کمک معلولین

نحوه راه اندازی ربات کمک معلولین ربات های کمک به معلولین بسته به اینکه برای چه نوع معلولیتی طراحی و ساخته شده باشند انواع و مدل های مختلفی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

انواع ربات معلولین عبارتند از:

  • بازوی رباتیک
  • صندلی های چرخدار کنترل شونده با حسگر های لمسی
  • صندلی های چرخدار کنترل شونده با چشم
  • دست مصنوعی با قابلیت انجام حرکات و داشتن حس لامسه
  • ربات های پوشیدنی که خود انواع مختلف دارد.
  • ربات های اسکلت خارجی
  • رباتهای مترجم گفتار به اشاره برای افراد ناشنوا
  • ربات های آموزش برای افراد کم توان ذهنی و اتیسم

نحوه راه اندازی و استفاده از ربات ها بسته به نوع ربات و خدماتی که به شما ارائه می دهد متفاوت است همراه با هر ربات یک دفترچه آموزشی است که نحوه راه اندازی و کار کردن با آن ربات ها برای شما با تصویر و نوشته توضیح داده است.

اما روش دیگر آگاهی از چگونگی کارکرد ربات این است که از مرکزی که ربات را تهیه می کنید درخواست نمایید نحوه راه اندازی آن را به شما آموزش دهد که در این صورت نیز یک متخصص نحوه کار و راه اندازی ربات را برای شما به خوبی توضیح خواهد داد.

همچنین می توانید از این متخصص توانبخشی بسته به نوع رباتی که تهیه کرده اید کمک بگیرید به فرض مثال اگر شما یک ربات پوشیدنی اسکلت بیرونی تهیه کرده‌اید می توانید از یک متخصص فیزیوتراپ و یا کاردرمانی برای آموزش چگونگی استفاده از این ربات کمک بگیرید.

قیمت جدید ربات کمک معلولین وارداتی

قیمت جدید ربات کمک معلولین وارداتی قیمت ربات بسته به نوع کارایی آن متفاوت است، ربات ها هرچه ظریف‌تر و سبکتر با کارایی بیشتری ساخته شده باشند از قیمت بالاتری برخوردارند ولی کار کردن با آنها بسیار ساده تر است، مدت زمان بیشتری کار کرده و دیرتر خراب می شوند ، همچنین از خدمات پس از فروش خوبی برخوردارند.

هزینه ای که برای تهیه یک ربات می پردازید در مدت زمان کوتاهی به شما بازگردانده خواهد شد زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه های توانبخشی مثل فیزیوتراپی، کاردرمانی ، گفتار درمانی و خدمات آموزشی ندارید.

این ربات ها به راحتی کار تیم توانبخشی را برای شما انجام می دهند و مبلغ پرداختی شما را برخواهند گرداند.

ناگفته نماند که خرید ربات از درگاه های فروش اینترنتی معتبر و مجاز برای متقاضیان به دلیل حذف واسطه ها مقرون به صرفه تر است.