هوشمند سازی گلخانه یکی از عملیات هدفمند و بسیار مدرنی است که در عصر حاضر توسط مجریان توانمند و متخصص این کار به وجود آمده و در نهایت به کاهش مصرف انرژی، پرورش یک محصول بسیار با کیفیت و بالا بردن ضریب اطمینان کار می باشد. اکنون باید گفت که اجرای هوشمند سازی گلخانه توسط برترین و زبده ترین واحد های مجری هوشمند سازی بخش کشاورزی در سریع ترین زمان در ایران انجام شده و در حال حاضر ارتقا و پیشرفت بسیار خوبی را در تمامی این زمینه ها نظاره گر می باشیم.اجرای هوشمند سازی گلخانه در سریع ترین زمان در ایران

سریع ترین زمان برای اجرای هوشمند سازی گلخانه

سریع ترین زمان برای اجرای هوشمند سازی گلخانهاولین سوالی که در رابطه با طرح هوشمند سازی تمامی امور مربوط به کشاورزی از جمله هوشمند سازی گلخانه به وجود می آید این است: چرا سیستم هوشمند؟!
در پاسخ می توان به موارد زیادی اشاره کرد که مهم تر از همه جایگزینی سیستم های هوشمند کنترل سازی به جای انسان هاست که ممکن است بنا به دلایلی مانند مشغله های زیاد روزمره، مسیر سخت رفت و آمد تا گلخانه و یا حتی به دلیل راحت طلبی نتوانند آنطور که باید روی فرآیند پرورش و تولید گل ها، گیاهان و سایر محصولات گلخانه نظارت داشته باشند.
در نتیجه این سیستم پیاده سازی شده تا همواره نظارتی مستقیم و پایدار روی انواع محصولات گلخانه صورت گرفته و در نتیجه از بروز خسارت ها و خطراتی که ممکن است گلخانه، باغ ها و یا حتی مزارع را تهدید کنند، جلوگیری به عمل می آید.
ضمن اینکه باید گفت هم اکنون اجرای هوشمند سازی گلخانه توسط مراکز متخصص بسیاری انجام می گیرد که به کمک آن ها می تون از چنین مزیت هایی برخوردار گشت:

  • سریع ترین زمان برای اجرای هوشمندسازی
  • صرف کمترین هزینه ی اجرا
  • افزایش رفاه حال کارگران گلخانه

مزیت های هوشمند سازی گلخانه

مزیت های هوشمند سازی گلخانهتمامی گلخانه های پیشرفته و مدرنی که این روز ها در جای جای کشور راه اندازی شده و بستر لازم برای تولید انواع محصولات گلخانه ای را بهترین شکل ممکن فراهم ساخته اند، همراه با مزیت های چشمگیری بوده که به راستی نمی توان به سادگی از کنار آن ها گذشت.
شاید بهتر باشد تا در این بخش شما را با برخی از مزیت ها یا ویژگی های گلخانه هوشمند آشنا نماییم که در گزینه های زیر به آن ها پرداخته شده است:

  • با استفاده از این سیستم می توان به کنترل دمای گلخانه به صورت هوشمند پرداخت.
  • کنترل رطوبت گلخانه توسط این سیستم به طور کامل امکانپذیر می باشد.
  • حتی نور موجود در گلخانه به کمک سیستم هوشمند سازی، قابل کنترل است.
  • تا حدود 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل می آید.
  • تعداد نیروی انسانی در گلخانه و به تبع آن میزان زحمات آن ها کاهش می یابد.
  • حتی گلخانه های بسیار وسیع و بزرگ را هم می توان توسط این سیستم از راه دور کنترل کرد.

مراکز فروش تجهیزات هوشمند سازی گلخانه در کشور

مراکز فروش تجهیزات هوشمند سازی گلخانه در کشوردر راستای راه اندازی و اجرای سیستم اتوماسیون گلخانه یا همان سیستم خودکار گلخانه که همگی از متعلقات هوشمند سازی به شمار می آیند، نیاز به تجهیزات و ابزار های خاصی است.
تمامی این تجهیزات و ابزار ها به سرعت روند هوشمند سازی کمک کرده و در آخر منجر به شکل گیری نتایج مثبتی مانند بهره وری و کیفیت محصولات گلخانه ای شده و آن ها را نیز در بستر مناسبی برای رشد و تولید قرار می دهند.
اما در این بخش می خواهیم به برخی از تجهیزاتی که لازمه برقراری سیستم هوشمند گلخانه می باشند، اشاره کنیم. 
لذا تقاضا داریم به گزینه های زیر که لیست لوازم مورد نیاز گلخانه هوشمند را بیان می دارند، توجه فرمایید:

  • دستگاه کنترل دما و رطوبت گلخانه
  • دستگاه سنسور گاز
  • سنسور دود
  • سنسور رطوبت خاک
  • سنسور حضور جهت سیستم امنیتی
  • کنترل شیر برقی برای آبیاری گیاهان
  • سیستم ارتباط هوشمند کنترل توسط تبلت و موبایل از راه دور
  • و …

برای تهیه این تجهیزات می توانید از مراکز مختلفی در کشور از جمله مراکز فروش تجهیزات گلخانه شیراز، مراکز عرضه لوازم گلخانه اصفهان و سایر کلانشهرها که منبع بزرگی از تامین اینگونه محصولات هستند اقدام کنید.

پرفروش ترین تجهیزات هوشمند سازی گلخانه

پرفروش ترین تجهیزات هوشمند سازی گلخانهافزایش بی رویه جمعیت در تمام دنیا و به دنبال آن کمبود زمین های کشاورزی جهت کشت و تولید آذوقه های ضروری، به افراد، فرصت کشف راه های جدیدی را داد که از جمله آن، توسعه گلخانه به منظور افزایش کشت و تولید محصولات کشاورزی و تامین بهتر آذوقه بشر است.
در واقع وجود گلخانه در کنار زمین های کشاورزی، یکی از ضروریات بوده و همیشه این نیاز احساس شده است.

اما گلخانه هایی که حالا زمینه برای رشد بسیاری از محصولات مصرفی افراد را فراهم کرده اند، با سیطره تکنولوژی، دستخوش تغییرات بزرگی شده که از مهم ترین آن ها هوشمند سازی گلخانه می باشد.

هدف از هوشمند سازی گلخانه، مزیت ها و حتی تجهیزاتی که برای آن نیاز است را برشمردیم.
حالا سوالی که به وجود می آید، این است که پر فروش ترین تجهیزات هوشمند سازی گلخانه شامل چه ابزاری اند؟
در جواب می توان به تجهیزات گلخانه هیدروپونیک و ایروپونیک اشاره کرد.
این نوع کشت یکی از رایج ترین کشت های گلخانه ای است که آلودگی محیطی بسیار کمی را در پی داشته و برای اجرا نیاز به تجهیزات خاصی دارد که سراغ آن را می توانید از مراکز عرضه تجهیزات هوشمند مطمئن بگیرید.

خدمات رسانان هوشمند سازی گلخانه

خدمات رسانان هوشمند سازی گلخانهدر حال حاضر با توسعه گلخانه هوشمند در بسیاری از نقاط ایران به خصوص شهر هایی که شرایط مساعد جهت کشاورزی را در اختیار ندارند، شاهد افزایش تعداد شرکت های عرضه کننده خدمات مربوط به هوشمند سازی می باشیم.
این شرکت ها در شهر های متعددی از ایران، علی الخصوص در کلانشهر های آن حضور داشته و خدمات مختلفی را خدمت متقاضیان ارائه می سازند.

برای اینکه بتوانید از بروز ترین و سریع ترین خدمات ممکن همچون آموزش هوشمند سازی گلخانه، اجرای هوشمند سازی و اموری از این قبیل بهره مند شوید، باید به سراغ برترین خدمات رسانان حاضر در این عرصه بروید.
در این صورت است که بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

قابل ذکر است مجموعه ساتراپ گلخانه از جمله مراکز خدمات رسانی معتبر و بزرگی است که بهترین خدمات ممکن را به متقاضیان ارائه داده و تا قدم آخر توسط کارشناسان مربوطه، از راهنمایی های لازم برخوردار خواهید شد.

هوشمند سازی گلخانه چیست؟

هوشمند سازی گلخانه چیست؟در رابطه با پروژه هوشمند سازی گلخانه توضیحاتی را تا به کنون ارائه کردیم، در ادامه ی توضیحات که در واقع جواب بهتری برای این سوال که هوشمند سازی گلخانه چیست، قلمداد می شود، باید گفت که این سیستم کنترلی ساده و در عین حال پیچیده، تبدیل به یکی از الزامات اجتناب ناپذیر در کشومان شده و در مقایسه با گلخانه های سنتی، مزیت ها و فواید بسیار بارز تر و بیشتری را به دنبا دارد که از جمله ی این مزیت ها عبارتند از:

  • تولید در مقیاس وسیع تر انواع محصولات گلخانه ای و کشاورزی
  • کاهش آفات و آسیب های وارده بر این محصولات
  • تولید محصولات کشاورزی سالم تر و مغذی تر
  • جلوگیری از ایجاد ضرر های هنگفت به کشاورزان و در نتیجه پیشگیری از هدر رفتن زحمات آن ها

انواع روش های هوشمند سازی گلخانه

انواع روش های هوشمند سازی گلخانهدر این قسمت قصد داریم تا به ارائه انواع روش های هوشمند سازی گلخانه بپردازیم که در گزینه های زیر به آن ها اشاره شده است:

  • هوشمند سازی گلخانه با آردوینو: این روش به کمک ماژول آردوینو انجام شده که مربوط به رطوبت خاک می باشد، این ماژول مجهز به سنسور الکترود مانند و یک برد مبدل اطلاعات بوده و  قادر به ارائه بهترین و دقیق ترین اندازه گیری از رطوبت خاک گلدان می باشد.
  • سیستم مانیتورینگ گلخانه: این سیستم مناسب برای اجرا در گلخانه های صنعتی و نیمه صنعتی با انواع شرایط اقلیمی است و از کیفیت و دقت فراوانی برخوردار می باشد.
    کاهش هزینه و افزایش انعطاف پذیری سامانه به جهت رد و بدل کردن اطلاعات به صورت سیستمی، یکی دیگر از مزیت های این روش است.
    به علاوه این سیستم قابلیت کنترل دستی و تمام اتوماتیک، مانیتورینگ وضعیت سنسور و عملگر و … را به همراه دارد.

تفاوت های گلخانه های هوشمند در چیست؟

تفاوت های گلخانه های هوشمند در چیست؟گلخانه هوشمند در ایران که به تازگی رونق گسترده ای را پیدا کرده و از شرایط لازم برای اجرا برخوردار گشته است، چند نوع را شامل می شود.
یعنی برای جواب به این سوال که تفاوت های گلخانه های هوشمند در چیست؟ می توان این موارد را بیان داشت:

  1. هوشمند سازی گلخانه در سطح و روش دستی: اجرای این سطح، نیاز به حضور کاربرد در محل گلخانه داشته و به کنترل روشن و خاموش کردن تجهیزات بپردازد که عمدتا مناسب برای گلخانه های با مساحت کم می باشد.
  2. هوشمند سازی در سطح تقویمی: در این سطح تقویم هوشمند مانند فن تنظیم شده تا در یک روز یا یک زمان خاص، روشن یا خاموش شود.
  3. هوشمند سازی در سطح نیمه خودکار: جهت حصول اطمینان کافی از عملیات سیستم های هوشمند و اعمال نظارت بر روی آن ها، کاربر باید گاهی در گلخانه حضور داشته باشد.
  4. هوشمند سازی در سطح خودکار یا گلخانه اتوماتیک: در این سطح، همه ی عملیات مربوط به نظارت، کنترل تجهیزات مختلف و … بر عهده سیستم است که تنها وظیفه ی کاربرد، کنترل از راه دور توسط کامپیوتر یا موبایل می باشد.

بزرگ ترین بازار فروش تجهیزات هوشمند سازی گلخانه در تهران

بزرگ ترین بازار فروش تجهیزات هوشمند سازی گلخانه در تهرانهر یک از تجهیزات هوشمند سازی گلخانه که منجر به بروز فوایدی چشمگیر در عرصه کشت و تولید شده و نتایج فوق العاده ارزشمندی را برای کشاورزان پدیدار ساخته اند، در بزرگترین بازار های فروش کشور به وفور قابل مشاهده و دسترسی راحت می باشند.
بنابراین با رفتن به سراغ این بازار ها که اغلب آن ها در تهران مرکزیت حضور خود را نشان داده اند، می توان از بروز ترین و مجهز ترین نوع تجهیزات گلخانه ای هوشمند برخوردار گشت.

قابل ذکر است که تمامی تجهیزات و  سیستم های گلخانه ای موجود در بازار های بزرگ تهران، متشکل از امکانات عالی ای بوده و همراه با برند های برتر ایرانی و خارجی می باشند.
بدین ترتیب می توان از طریق مسیر نامبرده، با خیالی آسوده نسبت به تهیه انواع تجهیزات پر طرفدار هوشمند سازی گلخانه مانند پک آبیاری گلخانه ای با کیفیتی بی مانند و کارکرد متمایز اقدام کرد.

خرید و فروش تجهیزات هوشمند سازی گلخانه

خرید و فروش تجهیزات هوشمند سازی گلخانهدر راستای تامین انواعی از تجهیزات هوشمند سازی گلخانه که برای گلخانه های کوچک تا بزرگ موجود می باشند، تلاش های بسیاری صورت پذیرفته است.
در نتیجه علاوه بر توسعه مراکز فروش حضوری، شاهد گسترش و فراگیری فروشگاه اینترنتی تجهیزات گلخانه ای نیز به عنوان بازار های غیر فیزیکی بسیار پر مخاطب می باشیم.

گفتنی است فروشگاه های اینترنتی به منظور تامین هر چه بهتر انواع تجهیزات هوشمند سازی شکل گرفته و دغدغه خریداران راه دور را به خاطر بُعد مسافت پایان داده اند.
در این صورت امکان خرید تمامی این تجهیزات در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توجه به فاصله بین خریداران و فروشندگان فراهم بوده و نهایتا مزیت های دیگری را هم رونمایی خواهند کرد.
از جمله مهم ترین این مزیت ها، برخورداری از این تجهیزات در نازلترین قیمت ممکن به دلیل عرضه مستقیم فروشگاه های اینترنتی معتبر می باشد.
ضمن اینکه اینگونه فروشگاه ها از اجاره بهای سنگین معاف بوده و در نتیجه تجهیزات مربوطه را می توانند با قیمت بهتری عرضه نمایند که یقینا هم به نفع خریداران و هم به نفع فروشندگان خواهد بود.

صادرات تجهیزات هوشمند سازی گلخانه

صادرات تجهیزات هوشمند سازی گلخانهحصول پیشرفت در زمینه تولید انواع تجهیزات هوشمند سازی گلخانه توسط تولید کنندگان متخصص و متبحر ایرانی توانسته علاوه بر شکل گیری بازار داخلی پر رونق از این تجهیزات، آن ها را در معرض دید و توجه مشتریان خارجی در کشور های دیگر نیز قرار دهد.
چرا که تولید کنندگان ایرانی  در عرصه تنگاتنگ رقابت حضور داشته و به منظور کسب برتری و مقام های ممتاز در این حیطه، تلاش های خود را نسبت به قبل در جهت تولید تجهیزات پیشرفته تر و بهتر بیشتر کرده اند.
نتیجتا تمامی تجهیزات بسیار خوب و با کیفیتی که به عنوان تجهیزات هوشمند سازی گلخانه شناخته می شوند، به بازار کشور های دیگر بخصوص کشور های همسایه نیز صادر شده و صادرات آن ها ارزآوری و سودآوری بسیار بالایی را به همراه داشته است.

بهترین زمان برای هوشمند سازی گلخانه

بهترین زمان برای هوشمند سازی گلخانهدر مورد اینکه بهترین زمان برای هوشمند سازی گلخانه دقیقا چه وقت است؟ باید گفت این زمان دارای محدودیتی و بازه مشخصی نبوده و در هر زمان می توان نسبت به این عمل بسیار مهم و پر فایده اقدام کرد.
حالا که سطح بسیاری از مزارع و باغ های کشور به زیر کشت رفته و درصد باغ های قابل کشت کمتر شده است، بیشتر از هر زمان و دوره ی دیگری نیاز به اجرای سیستم هوشمند سازی گلخانه در تمامی سطوح کشور می باشد.

در آخر با پیاده سازی این سیستم هدفمند و دقیق که درصد عیب و خطا در آن خیلی پایین  و نزدیک به صفر است، نظاره گر رشد و پیشرفت هر چه سریع تر و بهتر بخش کشاورزی در کشور خواهیم بود و به خودکفایی کامل در عرصه تولید تمامی محصولات مصرفی خوراکی خواهیم رسید.
پس باز هم تاکید می کنیم که بهترین زمان برای هوشمند سازی گلخانه همین حالاست که فردا برای این کار خیلی دیر است!