اجرای هوشمند سازی ادارات با توجه به این که ما در عصر وجود داریم که باید با تکنولوژی مدرن خود را بروز کنیم. برای هوشمند سازی ادارات باید دانش کافی راجع به آن را داشته باشیم. می توان گفت هوشمند سازی سازمان و ادارات به دو دسته تقسیم می شود. هوشمند سازی ساختمان و هوشمند سازی خانه یا محل کار. به طور کلی اجرای هوشمند سازی توسط سازمان مزایای بسیاری برای تمامی مراکز مانند اتاق عمل هوشمند، مدارس هوشمند، دامپروری هوشمند، نمایشگاه خانه هوشمند و غیره دارد.. از جمله مزایای هوشمند سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد: کنترل امنیت و ایمنی، تامین آسایش و رفاه، قابلیت اطلاع رسانی، کم کردن استهلاک وسایل مصرفی، کاهش هزینه، کنترل مکان هوشمند شده با در هرجا دنیا، افزایش ضریب تجملات و سایر موارد دیگر.

اجرای هوشمند سازی ادارات با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه ها

اجرای هوشمند سازی ادارات با کمترین هزینه ها

اجرای هوشمند سازی ادارات با کمترین هزینه ها برای اجرای هوشمند سازی ادارات با کمترین هزینه ها، می توان از سیستم های بی ام اس استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه هوشمند سازی تمامی تجهیزات مربوط به ساختمان ادارت را به صورت خودکار توسط سنسور ها و حسگر ها در اندازه و کارکرد های متفاوت انجام می گیرد. از جمله تجهیزات یک ساختمان ادارات که نیاز به هوشمند سازی دارند به شرح زیر می باشد:

  • آسانسور ها
  • موتور خانه
  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی
  • برق اضطراری
  • اعلام اطفا حریق
  • و …

برای انجام هوشمند سازی ادارات نیاز است که برنامه های تعریف شده و از قبل تعین شده وجود داشته باشد تا مشکل برنخورید. بنابراین می توان گفت هوشمند سازی برای این مکان ها با توجه به عواملی چون زمان مختلف مصرف، اطلاع رسانی از معیوب شدن بخش و سایر عوامل دیگر انجام می گیرد.

انجام با کیفیت هوشمند سازی ادارات

انجام با کیفیت هوشمند سازی اداراتانجام با کیفیت هوشمند سازی ادارات کمک بسیاری به کارکنان می کند. به طور کلی می توان گفت یک سیستم هوشمند سازی ساختمان، می تواند بسیاری از کارهای روتین و روزمره را به صورت خودکار و بهترین نحو انجام دهد. زمانی که تمام وسایل و تجهیزات یک اداره با بهترین روش ممکن هوشمند سازی شود، از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود و با فراهم آوری شرایط کاری مطلوب، کار ها به بهترین صورت ممکن انجام می گیرد. برای داشتن سازمان هوشمند می توانید هر چه سریعتر اقدام کنید.

برای هوشمند سازی با کیفیت ادارات باید تمامی شرایط در مطلوب ترین حالت قرار بگیرند. به طور مثال می توان گفت تنظیم دمای مناسب برای جمعیت زیادی در یک اداره بسیار سخت می باشد چرا که هر فردی دارای بدن و با ویژگی های متفاوت می باشد و ایجاد یک شرایط مطلوب مطابق با سلیقه افراد کار بسیار سختی می باشد. با استفاده از سنسور های هوشمند دما، می توان دما را طبق گرمایی یا سرمایی بودن افراد در ساعت های مختلف روز تنظیم کند به طوری که شرایط مطلوبی برای همه رخ دهد و در صورت نبودن افراد این سیستم ها به طور خودکار خاموش می شود.

با داشتن یک سیستم روشنایی هوشمند در یک اداره، پس از خروج کارکنان تمام چراغ ها خاموش می شود و همچنین روشنایی به صورت خودکار با ورود کارکنان به محل بر می گردد. همچنین در ساعات مختلف روز میزان درجه روشنایی لامپ ها به صورت خودکار بیشتر یا کمتر می شود به صورتی که در زمان هایی مثل صب تا ظهر که هوا بسیار روشن است روشنایی لامپ ها به طور خودکار کم می شود تا مانع از هدر رفتن انرژی شود.

هوشمند سازی چیست؟

هوشمند سازی چیست؟تعریف هوشمند سازی برای مکان های مختلف، بسیار متفاوت می باشد. با گذشت زمان تکنولوژی روز به روز به سمت پیشرفته شدن می رود حتی زمانی به جایی می رسیم که انجام خیلی از کار های روزمره به راحتی با تکنولوژی آسان تر می شود. هوشمند سازی که امروزه انجام می گیرد، این قابلیت را دارد که به راحتی در هر جایی که باشیم با استفاده از ابزار هوشمند سازی موجود در خانه، امنیت خانه خود را کنترل کنید. اینترنت اشیا در نورپردازی یکی از نوآوری های هوشمند سازی می باشد.

به طور مثال با هوشمند سازی مدارس در زمان هایی مانند فصل تابستان که هیچ کارمندی در این مکان وجود ندارند، مدیر مدرسه نباید نگران آتش سوزی یا هر حادثه ناگهانی دیگر باشد چرا که به راحتی در هر جایی که باشد می تواند با برنامه هوشمند سازی موجود در گوشی موبایل خود،  در تمامی لحظات فضا را مورد بررسی قرار دهد. به طور کلی می توان گفت با کمک سنسور های هوشمندی که برای هر ساختمانی مورد استفاده قرار می دهیم می توانیم با استفاده از نرم افزار های امنیت محصولات هوشمند و ابزار خانه هوشمند، آرامش درون مکان مد نظر خود را کنترل کنید. مزایای شهر هوشمند داشتن زندگی راحت تر و امنیت بیشتر می باشد. زندگی هوشمند و معیارهای شهر هوشمند و استفاده از دستگاه های هوشمند سازی برتری بیشتری نسبت به زندگی روزمره دارد.

فواید هوشمند سازی ادارات

فواید هوشمند سازی اداراتبا توجه به عصر جدیدی که در آن قرار گرفتیم، هوشمند سازی تجهیزات مکان کمک بسیاری به ما می کند و انجام خیلی از کار ها را برای ما راحت تر کرده است . یکی از بهترین مکان هایی که هوشمند سازی در آن کمک بسیاری به افراد میکند، هوشمند سازی ادارات می باشد. از جمله فواید هوشمند سازی ادارات:

  • افزایش امنیت: با استفاده از سیستم های مدار بسته با کیفیت و قدرت تشخیص بالا که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند می توان به افزایش امنیت آن کمک کرد. همچنین وجود این تجهیزات در یک مکان اداری به افزایش کار مفید کارکنان و کاهش فساد اخلاقی منجر می شود.
  • راحتی: با کنترل کردن میزان دما و رطوبت محل کار، آسایش و محیطی مطلوب برای کار را ایجاد می کند.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: با وجود سیستم های هوشمند و خودکار، میزان دما و روشنایی لازم برای محیط کار، به صورت خودکار تنظیم می شود و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود.

شیوه های مختلف هوشمند سازی ادارات

شیوه های مختلف هوشمند سازی ادارات

شیوه های مختلفی که برای هوشمند سازی ادارات مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متفاوت می باشد.  در هر روشی که برای هوشمند سازی مورد استفاده قرار می گیرد استاندارهای مختلفی دیده می شود که با توجه به این استاندارها هوشمند سازی انجام می گیرد. در هوشمند سازی با استفاده از سنسور های پیشرفته اطلاعات جمع آوری می شوند و در به سیستم مرکزی ارسال می شوند. بعد از این مرحله تحلیل اطلاعات دریافتی انجام می گیرد. به طور کلی می توان گفت با استفاده از سه روش کلی امروزه در کشور ما هوشمند سازی انجام می گیرد:

  • استفاده از سیستم های بی سیم برای انتقال اطلاعات که به آن هوشمند سازی ساختمان بیسیم گفته می شود.
  • استفاده از سیم کشی های برق برای انتقال اطلاعات
  • استفاده از سیم کشی های بی یو سی برای انتقال اطلاعات که رایج ترین روش محسوب می شود.

در روش استفاده از سیستم های بی سیم، فرمان و اطلاعات از طرق سیگنال هایی به سیستم ها ارسال و دریافت می شود. در این روش سیستم هم به عنوان گیرنده و هم به عنوان فرستنده اطلاعات عمل می کند. از مزیت های این روش می توان به سرعت بالای انتقال اطلاعات و استفاده در هر ساختمانی بدون نیاز به تغییر سیم کشی می باشد. از استاندارهای این روش می توان به زیگبی و زد ویوو اشاره کرد. استفاده از این سیستم امروزه بسیار رایج می باشد.

در روش استفاده از سیستم های برق، اطلاعات روی سیستم ها انتقال می یابد. که در این روش روی هر مکان برای دریافت اطلاعات، ماژول هایی نصب می شود و با دریافت اطلاعات می تواند به صورت خودکار سیستم ها را روشن یا خاموش کند. از استاندار هایی که در این سیستم استفاده می شود می توان به استاندارد ایکس ده اشاره کرد.

در روش استفاده از سیستم سیم کشی های بی یوسی اطلاعات با توجه به استاندارهای مختلف روی سیم های مختلف منتقل می شوند. در این سیستم سنسور ها وظیفه انتقال اطلاعات را به مرکز کنترل بر عهده دارند و مرکز کنترل وظیفه قطع وصل جریان برق را بر عهده دارد. از جمله استاندارهای این روش از سیستم هوشمند می توان به ای آی بی، ال او ان، بی ای سنت و غیره اشاره کرد.

لیست قیمت تجهیزات هوشمند سازی

لیست قیمت تجهیزات هوشمند سازیلیست قیمت تجهیزات هوشمند سازی با توجه به روش های مختلف هوشمند سازی متفاوت است و قیمت های متفاوتی دارد به طور کلی می توان گفت قیمت تجهیزات هوشمند سازی با توجه به عوامل مختلف متفاوت می باشد. از جمله عوامل موثر در قیمت گذاری این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت  و مرغوبیت تجهیزات
  • برند های تولید کننده
  • نوع روش هوشمند سازی
  • مرکز فروش این تجهیزات
  • نوسان و تورم های موجود در بازار
  • و سایر عوامل دیگر

انواع تجهیزات لازم جهت هوشمند سازی ادارات

انواع تجهیزات لازم جهت هوشمند سازی اداراتانواع تجهیزات هوشمند سازی ادارات در مدل های مختلفی وجود دارند. از انواع تجهیزات لازم برای هوشمند سازی ادارت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی هوشمند
  • ترموستات های هوشمند
  • سیستم های امنیتی هوشمند
  • و سایر موارد دیگر

خریدار این محصول باید برای خرید به سراغ معتبرترین مراکز فروش برود تا بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت خریداری کند. از جمله معتبر ترین مراکز فروش می توان به شرکت های هوشمند سازی انواع تجهیزات اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید لوازم هوشمند سازی در ایران

بهترین مراکز خرید لوازم هوشمند سازی در ایرانیکی از بهترین مراکز خرید لوازم هوشمند سازی در ایران، نمایندگی های فروش معتبر می باشد که افراد با خیال راحت می توانند به این مراکز مراجعه کنند و محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنند. این نمایندگی های فروش لوازم هوشمند سازی در کشور ما همیشه در تلاشند که با کیفیت ترین فعالیت ها را در راستای حرفه ی خود و با هدف منافع مشتریان و خریداران داشته باشند، گفتنی است که رضایت مندی خریداران پس از خرید و استفاده ی محصول خود دلیلی واضح و کاملاً روشن بر اثبات عملکرد با کیفیت این نمایندگی های فروش می باشد.

پرفروش ترین تجهیزات هوشمند سازی

پرفروش ترین تجهیزات هوشمند سازییکی از متداول ترین سوالاتی که خریداران تجهیزات هوشمند سازی می پرسند این است که پرفروش ترین تجهیزات کدامند؟ برای پاسخ به این سئوال می توان گفت افراد به مراکز معتبر فروش مراجعه کنند و اطلاعات کافی راجع به ه ر برند این محصول به دست آورند. همچنین می توانند با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی آنلاین محصولات مورد نظر خود را با برند های مختلف مشاهده کنند و در صورت تمایل محصول را خریداری کنند.

برای هوشمند سازی مکان مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا بتوانید بهترین روش را مورد استفاده قرار دهید که کارایی بیشتر و استفاده راحت تری برای شما داشته باشد.

ارائه دهندگان خدمات هوشمند سازی

ارائه دهندگان خدمات هوشمند سازیارائه دهندگان خدمات هوشمند سازی، باید از افرادی باشند که شناخت و علم کافی راجع به هوشمند سازی، تجهیزات، فواید و سایر موارد دیگر داشته باشند و بتوانند اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار دهند. به طور مثال می توان گفت یک ارائه دهنده این محصولات باید بتواند در برابر سوال زندگی هوشمند چیست جوابی داشته باشد یا تعریف هوشمند سازی مدارس را برای یک مدیر مدرسه توضیح دهد. این افراد همواره تمام تلاش و سعی خود را می نمایند تا پر فروش ترین و پر طرفدار ترین انواع تجهیزات را به جهت ارائه به تقاضا کنندگان تهیه کنند و بتوانند در این راستا شود قابل توجهی را کسب نمایند‌. هدف از تولید این کالای با کیفیت، جذب رضایت مشتری می باشد.

بهترین زمان برای هوشمند سازی ادارات

بهترین زمان برای هوشمند سازی اداراتبهترین زمان برای هوشمند سازی ادارات در فصل های زمستان و تابستان می باشد چرا که این زمان ها بیشتر انرژی هدر می رود و چه بسا بهتر است با هوشمند سازی تمامی مکان های مورد استفاده مانند طراحی بیمارستان هوشمند، روشنایی هوشمند معابر، اجرای خانه هوشمند و غیره، در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. در فصل های زمستان به دلیل استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی می توان با هوشمند سازی تجهیزات مکان، محل و شرایط مناسبی را ایجاد کرد که در هر زمانی مطابق با درجه هوا فضای بیرونی گرمای تولید شده کم یا زیاد شود.

همچنین در فصل تابستان و گرمای سوزانش استفاده از یک سیستم سرمایشی مناسب این امکان را برای ما فراهم می کند که با افزایش دما دستگاه به صورت خودکار خنک تر کند و در شب ها که کمی درجه گرما کاهش پیدا می کند درجه  دستگاه به صورت خودکار کاهش پیدا می کند. به طور کلی می توان گفت با استفاده از هوشمند سازی ادارت علاوه بر افزایش امنیت، شرایط مطلوبی را از نظر دمایی و روشنایی برای کارکنان فراهم می کند تا مانع از هدر رفتن انرژی و اذیت شدن افراد شود.

چه افرادی می توانند به کار هوشمند سازی بپردازند؟

چه افرادی می توانند به کار هوشمند سازی بپردازند؟افرادی که کار هوشمند سازی را انجام می دهند با توانایی و مهارت های بسیاری داشته باشند. این افراد علاوه بر توانایی باید دانش و علم این کار را داشته باشند تا از هرگونه بروز مشکل جلوگیری شود. این افراد باید به قدری توانا باشند که در صورت بروز آسیب و مشکل های احتمالی برای این مراکز هوشمند شده، به راحتی بتواند آن را برطرف کند.

از جمله توانایی های افرادی که به کار هوشمند سازی مشغول می باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد: مهارت برنامه نویسی و ساختمان داده، مهارت روش های عددی و الگوریتمی، توانایی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، مهارت بالا در فیزیک، ریاضی، آمار و احتمالات،لینوکس، مهارت بالای روانشناسی و سایر مهارت های دیگر. این افراد با آموزش هوشمند سازی ساختمان می توانند در کار خود موفق تر باشند و به صورت حرفه ای تر کار هوشمند سازی را انجام دهند.