سیستم تهویه مطبوع مرکزی

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی هوای خنک را از طریق سیستم کانال های تامین و برگشت به گردش در می آورند. مجراها و رجیستر ها( یعنی منافذ در دیوار ها، کف یا سقف پوشیده شده توسط کوره) هوای خنک را از تهویه مطبوع به خانه منتقل می کنند. این هوای خنک با گردش در خانه گرم تر می شود. سپس از طریق کانال های برگشتی و رجیستر ها به سمت کولر مرکزی جریان می یابد.

دستگاه های تهویه مطبوع هوا را رطوبت زدایی می کنند تا راحتی را افزایش دهند. با این حال، در آب و هوای بسیار مرطوب، زمانی که دمای هوای بیرون متوسط است، یا در مواردی که تهویه مطبوع بزرگ است، ممکن است هوا به رطوبت کافی برای رسیدن به سطح راحت نرسد. در این مورد، صاحبان خانه ممکن است تنظیمات ترموستات را کاهش دهند یا از رطوبت گیر استفاده کنند. اما در هر دو مورد این امر باعث افزایش مصرف انرژی می شود، هم برای خود رطوبت گیر و هم به این دلیل که کولر گازی برای خنک کردن خانه به انرژی بیشتری نیاز دارد.

تهویه مطبوع مرکزی یا یک واحد سیستم اسپلیت یا یک واحد بسته بندی شده است

در یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی سیستم اسپلیت، یک کابینت در فضای باز شامل مبدل حرارتی، فن و کمپرسور در فضای باز است و یک کابینت داخلی حاوی مبدل حرارتی داخلی و دمنده است. در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع، کابینت داخلی ممکن است حاوی یک کوره یا مبدل حرارتی داخلی یک پمپ حرارتی باشد.

در یک تهویه مطبوع مرکزی بسته بندی شده، مبدل های حرارتی، کمپرسور، فن و دمنده همه در یک کابینت قرار دارند که معمولا روی سقف یا روی یک دال بتنی در کنار پی خانه قرار می گیرند. از این نوع کولر گازی در ساختمان های تجاری کوچک نیز استفاده می شود. کانال های عرضه و برگشت از داخل خانه از طریق دیوار یا سقف بیرونی خانه می آیند تا با کولر گازی بسته بندی شده متصل شوند. تهویه مطبوع بسته بندی شده اغلب شامل کویل های گرمایش الکتریکی یا کوره گاز طبیعی است.

این ترکیب کولر و بخاری مرکزی نیاز به کوره مجزا را بی نیاز می کند.

میزان فروش سیستم تهویه مطبوع مرکزی در چند سال اخیر

سیستم تهویه مطبوع از جمله پر کاربرد ترین انواع تجهیزات صنعتی می باشند که در مصارف خانگی و غیر خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. در چند سال اخیر کارخانه های تولید کننده این تجهیزات همواره افزایش یافت.

فروش تجهیزات هوشمند سازی موتورخانه

موتورخانه مکانی است که تجهیزات نیروی دریایی، خطوط لوله و سایر تجهیزات به صورت مرکزی چیده می شوند. به منظور بهینه سازی فرآیند طراحی چیدمان تجهیزات موتورخانه.